De eerste dagen in NZ - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Hilde Arjan - WaarBenJij.nu De eerste dagen in NZ - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Hilde Arjan - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in NZ

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg Hilde

19 December 2015 | Nieuw Zeeland, Paihia

We waren om 10 uur 's ochtends in ons hotel in Auckland. De kamer was nog niet klaar. Daarom besloten we maar om direct het hoovtepunt van Aucklnd te bezoeken. Letterlijk. De Sky Tower, wat het hoogste gebouw op het Zuidelijk halfrond is:328meter. De lift voerde ons rap naar boven en daar hadden we een prachtig uitzicht over de stad en omgeving. De rest van de dag nog een beetje verder door de stad geslemterd. Niet heel bijzonder, hoewel het vernieuwde havengebied wel leuk en hip is. Vroeg gaan slapen, want Hilde hield tijdens het diner haar ogen al niet meer open.
De volgende dag onze auto opgehaald. Een Nissan Tiida. Daarmee zijn we naar het noorden gereden. Heeeeeele grote bomen gezien, Kauri's heten ze. Meer dan 10meter doorsnee en wel 2000 jaar oud. Bij een klein plaatsje langs de kust was ons hotel. Volgende dag verder richting Bay of islands. Wat oude gebouwen, voor hier althans. Iets uit de 19e eeuw is hier al heel oud. In Waitanga de plek gezien waar door de Maori's en de Engelsen een treaty is ondertekend. Dit was het feitelijke begin van NZ. We lunchen in Paihia, Hilde parkeert de auto heel netjes in. Helaas was het een 10 minuten P. Dus een ander plekje gezocht. Verder door naar Russell, waar ons volgende hotel is.
Hier gaan we de volgende dag een zeiltocht maken. Rick en Robin, een NZ USA koppel pikt ons om 10 uur op. Nog een Amerikaanse familie en een Deense Australier aan boord. Er staat een forse wind. Arjan wordt gelijk aan het werk gezet en moet de boot sturen. Dat is natuurlijk geen probleem