Op stap met de camper - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Hilde Arjan - WaarBenJij.nu Op stap met de camper - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Hilde Arjan - WaarBenJij.nu

Op stap met de camper

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg Hilde

09 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

In Queeenstown hebben we de camper opgehaald. Of beter gezegd hij werd gebracht.. We kregen een ultrakorte uitleg en konden op pad. Maar eerst inkopen doen. De verhuurder reed meemnaar een groot winkelcomplex waar we eten, drinken en twee klapstoeltjes kochten. De laatsten waren in de aanbieding, maar 5 euro per stoel. Dat bleek niet nodigmachteraf want er zaten er twee verstopt onder een bank. Onze eerste rit was niet al te lang, een goed anderhalf uur rijden naar Glenorchy, waar we een mooie campsite aan het meer hadden. Hilde probeerde dapper te zwemmen, maar stond binnen een minuut weer op de kant. Brrrr, veel te koud.
Voor de volgende dag hadden we een jetboat tour op de rivier geboekt. Om 8uur reden we met de camper al weg van de site en een half uur later waren we bij de start van de excursie. Een jet oboot is een opgevoerde speedboot die over heel ondiepwater kan varen, een centimeter of 5-10 is al voldoende. Maar belangrijker, hij gaat ongelooflijk hard. En daar is het om te doen. We zijn de Dart rivier opgevaren, met wat spectaculaire 360 graden draaien. Verder heel hard op de rivier varen, in een indrukwekkende omgeving. De locatie wordt ook gebruikt voor allerlei filmopnames. Natuurlijk lord of the rings, maar ook de Milka chocolade reclame is hier opgenomen, omdat dit meer op de Alpen lijkt dan in Europa.
Hierna zijn we doorgereden naar Arrowtown, een oud goudzoekersstadje. Hier hebben we onze lunch gehad en wisselden we van chauffeur. Hilde zou het laatste stuk rijden naar Wanaka. We hadden echter er niet op gerekend dat er hier een flinke bergpas in zat. Met de nodige haarspeldbochten. Het kostte Hilde flink wat zweet, en een paar vloeken, maar uiteindelijk zijn we erover geraakt. In Wanaka stonden we op een mooie camp site, met een prachtig uitzicht vanuit onze camper over het meer en de bergen.
De volgende dag niet veel gedaan. De dag erna fietsen gehuurd en rond het meer gaan fiersen. Veel, heel veel wind. Nog een bezoek aan een winery gebracht, met uiteraard een wijnproef. Met een nieuwe fles wijn in de tas verder gefietst. Na Wanaka gaan we naar Fox Glacier. Voor een gletscherwandeling, affezet per helikopter!!

• 09 Januari 2016 - 14:04

Aad Lemmers:

Dat bevalt jullie wel. Snelheidsduivels op het water en geen 100 km limiet.
    En voor de doping gebruik je Milka chocolade.

• 10 Januari 2016 - 14:29

KArolien :

Beste Hilde en Arjan
    Jullie hebben al die tijd niet van ons gehoord.... maar ondanks de kerstVAKANTIE toch nog heel druk met feesten en dergelijke.
    Wij wensen jullie een gezond, gelukkig en avontuurlijk 2016!! En aan wat we kunnen lezen, zijn jullie daar al goed mee begonnen! Ik volg met stukken en brokken jullie route.... tja, daar kunnen wij alleen maar van dromen.
    Geniet nog verder van alle schoonheid en fascinerende momenten!
    Hartelijke groet
    Karolien