De eerste dag in Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Hilde Arjan - WaarBenJij.nu De eerste dag in Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Hilde Arjan - WaarBenJij.nu

De eerste dag in Costa Rica

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg Hilde

27 Maart 2017 | Costa Rica, San José

Op zaterdag om 8 uur 's ochtends stonden we klaar om aan een lange reisdag te beginnen. Mijn ouders waren keurig op tijd en hebben ons keurigmop Schiphol afgezet. Hoewel er best een lange rij bij de security en paspoortcontrole was, kwamen we er toch redelijk snel,doorheen. Nog tijd om een boekje te kopen, en het gratis boekenweekgeschenk mee te krijgen. Klaar voor de 11 uur lange vlucht. Het blijft altijd een lange zit. Keurig op tijd in Panama geland. Daar 2 uur gewacht op onze vlucht naar San Jose. Dat was gelukkig maar een uurtje vliegen. Een stempel in ons paspoort gekregen, geld gewisseld, en onze bagage verzameld. Dan door de deur en daar zagen we al een bordje met onze naam erop. Een chauffeur dieons naar het hotel brengt. Dat is altijd toch wel een hele fijne luxe. Rond 9 uur 's avonds lokale tijd (5 uur in de nacht thuis) in ons hotel. Snel gaan slapen.

Zondag mooi op tijd wakker. Dat is het voordeel van deze kant op reizen. Een rustige eerste dag gepland. Beetje de hoofdstad bekijken. Het centrale deel is niet zo heel groot, dus we kunnen het prima te voet doen. Het zonnetje schijnt lekker en het is hier 27 graden. Ideaal. Als eerste zien we John Lennon op een bankje zitten. Hetzelfde beeld als we in Cuba al gezien hadden. Verder bezoeken we het goudmuseum, met ook een verdieping gewijd aan geld. Hilde voelt zich al direct thuis. We bezoeken nog het oude theater, mooi gebouw, waar we sjiek iets drinken met een stukje appeltaart. We zien nog een honderd jaar oud gebouw van metaal, gemaakt in Belgie. We lopen als laatste nog een stukje uit het centrum weg, door een wat mindere buurt, naar het park van de vrede. Hier vieren de Costaricanen hun zondag, met vliegeren en balsporten. Wij vinden onze eerste cache hier. Een goede afsluiting van de eerste dag. Morgen vroeg op pad richting Tortuguero, waar we schildpadden hopen te zien.

• 27 Maart 2017 - 20:31

Truda Boerhave:

Dank u wel, blij dat alles vlot verloopt. Deze namiddag dus bij tante Claudine, had een appeltaart gebakken.
    Geen honger meer toen ik thuis kwam. Ben pas thuis, ga nu en een beetje T.V. kijken.
    Anja is deze voormiddag geweest, maar moest om kwart na 11 vertrekken, haar zoon belde dat hij naar de spoed moest. Dus in paniek vertrokken.
    Toen ik thuis kwam zag ik dat tante Monique van Poperinge gebeld had, maar geen goesting om nog terug te bellen.
    Nog veel leuks en amuseer jullie, hier was er minder wind dan gisteren.
    Kusjes en tot later,
    Mama, Truda.