Schildpadden en regenwoud - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Hilde Arjan - WaarBenJij.nu Schildpadden en regenwoud - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Hilde Arjan - WaarBenJij.nu

Schildpadden en regenwoud

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg Hilde

30 Maart 2017 | Costa Rica, Tortuguero

Maandagochtend moeten we vroeg op, we worden al om 6:25 bij het hotel opgepikt. En ze zjn stip op tijd. We gaan op weg naar Tortuguero. We rijden eerst een stuk met de bus. Laura is onze gids, een praatgrage Costaricaaanse, die zelfs bij Hilde niet tot de schouders komt. We zijn niet de enige, de groep is ongeveer 20 personen. Uit de hele wereld. Het laatste stuk gaan we met de boot, want Tortuguero is niet over de weg te bereiken. Het is een nationaal park waar vaan september tot november de schildpadden hun eieren op het strand komen leggen. Dat zullen we dus niet zien, maar het blijft een mooie plek. Het is tropisch regenwoud, en we worden gewaarschuwd dat het heel hard kan regenen. En dat het iedere dag regent. Niet dus, het is ons hele verblijf droog. We zitten in een luxe lodge met een mooi zwembad.

De volgende dag lmoeten we nog vroeger ons bed uit. om half zes starten we met een kayak tocht. We zijn de enige, dus we hebben een prive safari. We zien direct een zeer zeldzame reiger (chestnutbelly heron). Daarna nog meer beesten als we verder peddelen. Apen, een otter, kaaimannen, en de Jezushagedis. Die laatste heet zo omdat hij over water kan lopen. Zeer mooi allemaal. Bij de lodge zelf zien we nog wat bijzondere kikkers en schildpadden. In de middag maken we een tweede boottocht en zien we meer schildpadden en kaaimannen. In het donker ook nog spinnen en rare insecten. Tussendoor ook nog lekker in het zwembad gezwommen. Al met al een lange en drukke dag, maar de moeite waard.

De volgende dag gelukkig eens op een normale tijd opstaan. We gaan weer terug met de boot, en een stukje met de bus. Dan worden we afgezet en krijgen we onze huurauto. Een hoop formulieren ondertekenen en dan kunnen we aan onze roadtrip beginnen. Naar onze volgende plek is maar een klein stukje, we zijn er binnen een kwartier. Een mooi gelegen hacienda, rustiek en idyllisch. Met weer een zwembad. We maken een rondwandeling over het uitgestrekte terrein, en nemen een duik in het zwembad. Darna zorgt een groep apen in de bomen voor het nodige vertier.

• 30 Maart 2017 - 22:38

Roelof En Inge:

Hoi Hilde en Arjan,
    We zijn net zelf weer een beetje gewend aan de dagelijkse sleur na bijna zes weken op reis te zijn geweest. Leuk om nu jullie reis te kunnen volgen. Deze reis willen we zelf ook nog graag een keer gaan doen, dus we zijn natuurlijk vreselijk benieuwd naar jullie ervaringen. Bijvoorbeeld hoe het rijden daar bevalt, heb je een 4WD nodig hebt en hoe is de staat van de wegen. Is het een klamme warmte daar of valt het mee.
    Wij gaan morgen voor het eerst dit jaar BBQen, het zou ongeveer 20 graden worden is de voorspelling, dus lekker voorjaarsweer. Heerlijk begin van het weekend.
    Jullie heel veel plezier met weer veel mooie reiservaringen. We zullen jullie reis met veel plezier volgen. Groeten van Roelof en Inge.