Op weg naar het noordwesten van Argentinië - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Hilde Arjan - WaarBenJij.nu Op weg naar het noordwesten van Argentinië - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Hilde Arjan - WaarBenJij.nu

Op weg naar het noordwesten van Argentinië

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg Hilde

01 Maart 2023 | Argentinië, Mendoza

Afgelopen zondag was het eindelijk weer zover. We gaan na meer dan 3 jaar weer eens een verre reis maken. Argentinië is de bestemming. We parkeren Hilde's auto in een mooie garage aan de Kagerplassen, daar is geen parkeervergunning nidig. En worden dan verder naar Schiphol gevoerd. We gaan twee lange vliegreizen maken. Via Atlanta naar Buenos Aires. Dat bleek véél goedkoper dan een rechtstreekse vlucht. De overstap halen we en na 24 uur zijn we in Buenos Aires. De stad waar we elkaar ruim 13 jaar geleden voor het eerst gezien hebben.

We kunnen direct op onze kamer en een snelle douche werkt verfrissend. De Argentijnse wisselkoersen zijn heel ingewikkeld. Ze hebben een officiële koers en een zogenoemde blue rate. Die laatste levert ongeveer 2 maal zoveel pesos op voor je euro. Daarom hebben we op voorhand een afspraak met Natasja gemaakt. Zij wisselt euro's voor de blue rate om. Ze hebben hier geen grote biljetten, de grootste is ongeveer 2.5 euro. Dus we hebben nu een hele hoge stapel geld.

Tijd voor een wandelingetje door de stad. Lekker zomers weer. De grote boulevard met de obelisk herkennen we nog. Verder een hoop mooie gebouwen van rond de vorige eeuwwisseling. Toen was Argentinië een rijk land. En dat kun je aan de architectuur afzien. 's Avonds ons eerste stukje lomo gegeten, met een lekker glas wijn. Dat zal niet voor het laatst zijn. Dinsdag rustig kunnen opstaan. En na het ontbijt uitchecken en naar het vliegveld. Nog eens vliegen, maar nu niet zo lang. We gaan naar Mendoza, de bekende wijnstreek. Daar krijgen we ook onze huurauto. En we rijden naar onze B[e-38]B. Nu kan onze vakantie echt beginnen.

• 01 Maart 2023 - 10:06

Kathleen:

O, echt leuk om mee te kunnen volgen vanop afstand.

Reuzebenieuwd naar wat nog volgt.

Geniet ervan in elk geval !

• 01 Maart 2023 - 15:44

Anita De Groot:

Leuk om jullie te volgen, veel plezier [e-1f44d][e-1f3fb]

• 05 Maart 2023 - 13:25

Ann V:

Hey Hilde en Arjan! Super om jullie zo te kunnen volgen en mee te genieten van jullie reis!

Veel plezier en geniet ervan!

Sarah volgt jullie ook met veel enthousiasme. Zal ook wel op haar todo-list belanden ;)

• 05 Maart 2023 - 13:32

Sarah C:

Hey! Ik volg inderdaad mee vanop een afstand, en krijg bij het eerste bericht al zin om mee te reizen ;) Geniet er daar goed van en ben benieuwd naar alles dat jullie zullen bezoeken en alle verhalen!