Zicht op Aconcagua - Reisverslag uit Luján de Cuyo, Argentinië van Hilde Arjan - WaarBenJij.nu Zicht op Aconcagua - Reisverslag uit Luján de Cuyo, Argentinië van Hilde Arjan - WaarBenJij.nu

Zicht op Aconcagua

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg Hilde

09 Maart 2023 | Argentinië, Luján de Cuyo

Het vorig verslag sloot af met ons bezoek aan Talampaya. We hadden nog een toetje in dit gebied. Een nachtexcursie met volle maan in Ischigualsasto. Toeval dat we hier net met volle maan waren. Het kostte wat moeite om dit te boeken. Heel ingewikkeld in het Spaans via Whatsapp. Maar het was gelukt. In het donker reden we met zo'n 15 auto's achter elkaar door het park. Na een half uur waren we aan het begin van de wandeling. Dat was wel een mooie ervaring, ziet er heel anders uit in het donker. Alleen een beetje jammer dat de gids ellenlange verhalen in het Spaans hield.

Dan op weg naar onze vgende bestemming, Barreal. Meer de bergen in. Een lange rit maar met zeer mooie vergezichten. En mooie bergwegen. En een zeer luxe accomodatie waar we terecht komen. Met wonderschoon uitzicht op de Andes. Hier maken we de volgende dag een grote wandeling. Die ons nog een tijd zal heugen. Het begin gaat prima, mooi gebied. Daarna komen we een paar zeer lastige stukken tegen. Steil, met veel los gravel en stenen. Langzaam op handen en voeten gaan we verder. De geplande route kunnen we niet helemaal volgen, en we zoeken een detour. Een paar schrammen rijker, maar gelukkig nog heel komen we weer beneden terug bij de auto. In het dorpje direct een koude frisdrank gekocht, hadden we beiden echt nodig, zelden smaakte dat zo goed. Terug in onze posada sloten we de dag af met een heerlijke asado. Een Argentijnse barbecue. Mmmmmm....

De volgende dag moeten we dit heerlijke pllekje weer verlaten. Terug richting Mendoza. Maar we maken nog wel een omweg naar de Aconcagua en Puente del Inca. Een prachtige rit door de bergen. Veel kleuren, en echt indrukwekkend hoog. We willen een wandeling naar een uitzicht op de Aconcagua maken de hoogste berg van Amerika, bijna 7km hoog. Ook hier weer lastige administratie. We moeten op een website registreren en betalen. Kan alleen met een Argentijnse kaart, maar uiteindelijk kunnen we via de gsm van een winkelier de reservatie maken. En kunnen we omhoog. Mooi uitzicht de moeite waard, maar deze berg is toch echt te hoog en moeilijk voor ons. Zeker omdat we een paar kilometer eerder een kerkhof gezien hebben met veel slachtoffers die op deze berg zijn gevallen.

Aan het einde van de dag komen we weer in onze eerste B[e-38]B aan. Morgen een vlucht naar Salta, verder naar het noorden, een nieuw gebied te ontdekken

• 09 Maart 2023 - 20:18

Kathleen Q:

Wat een mooie afwisseling in jullie belevenissen. Fijn om te kunnen meelezen !

• 09 Maart 2023 - 21:32

Ann V:

Prachtige reis! We genieten hier mee[e-1f60a]

• 10 Maart 2023 - 09:21

Roelof En Inge:

Hoi Arjan en Hilde,

Wat leuk om weer te kunnen meelezen met jullie reisverhalen. Wat avontuurlijk zeg, die bergwandelingen! Jullie hebben toch wel een goede GPS mee?? Heel veel (wandel) plezier [e-1f6b8] en geniet van die prachtige omgeving [e-26f0].

Groetjes van Roelof en Inge

ps. Wij gaan in september richting Botswana (misschien gaan we ook wel weer een reisverslag bijhouden [e-1f600])