Het hoekje van de oude vrouw - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Hilde Arjan - WaarBenJij.nu Het hoekje van de oude vrouw - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Hilde Arjan - WaarBenJij.nu

Het hoekje van de oude vrouw

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg Hilde

04 April 2017 | Costa Rica, Liberia

Het hoekje van de oude vrouw, oftewel Rincon de la Vieja, dat is onze volgende bestemming. Het is een kleine 3 uur rijden. Onderweg rijden we langs het Arenal meer. Dit is een stuwmeer, waarin het dorp Arenal verdwenen is. We maken een mooie stop langs het meer, vlakbij de plek van het oude plaatsje Arenal. Hier ligt een geocache, zonder welke we deze plek nookt gevondem hadden. Want we moesten even van de doorgaande weg af en wat obscure weggetjes over. Maar dan bereikten we ook een zeer mooie plek aan het meer. De schat werd ook nog gevonden. Na nog een paar caches kwamen we op de Interamerican. De 'grote' snelweg van Noord Amerika tot helemaal het zuiden van Zuid Amerika. Dit was de eerste snelweg die we tegenkwamen on Costa Rica. Dat schoot lekker snel op.

Onze nieuwe lodge was een wat eenvoudig ingericht huisje, maar er was wel een soort,spa met warme en koude baden. Al is koud hier een relatief begrip, het is hier erg warm. Ook een mooi zwembad met een bar in het water. Lekkermvanuit het zwembad een cocktail (Hilde) of een biertje (Arjan) drinken.

De volgende dag gaan we het park Rincon de la Vieja in. De oude vrouw is een actieve vilkaan die regelmatig van zich laat horen. We maken eerst een wandeling van anderhalf uur naar een waterval. Onderweg zien we nog een grote grote apen, die vlak boven ons van tak tot tak springen. Daarna weer anderhalf uur terug lopen, erg warm. Dan maken we nog een rondje langs wat vulkanische activiteoten. We zien bubbelende modder, kokend water, rokende vulkaantjes. Het ruikt ook niet erg fris, rottende eieren. Een beetje hetzelfde als we in Nieuw Zeeland gezien hebben. Hierna weer terug naar onze lodge om daar lekker in de warme baden en het zwembad te liggen.

Je kunt hier ook raften. Dat doen we de volgende ochtend vroeg. Niet heel veel water in de rivier, maar genoeg voor,een mooi uur waterpret. En voor Hilde een mooie intro in raften. We gaan een watervalletje van zo'n 5 meter af, en komen nog een crazy stroomversnelling tegen. Daarna spullen inpakken en op weg naar onze volgende plek, de nevelwouden in Monteverde. Dat belooft een stuk koeler te worden.